Ruch Drogowy - Ruch drogowy - Komenda Powiatowa Policji w Strzelinie

Ruch drogowy

Ruch Drogowy

Data publikacji 29.09.2020

W sprawach dotyczących uzyskania informacji o zdarzeniach drogowych, utrudnieniach w ruchu lub kontroli autobusów na terenie prosimy o kontakt z daną jednostką Komendy Powiatowej Policji.
Komenda Powiatowa Policji w Strzelinie tel. 47 87 232 00 lub 47 87 232 22 alarmowy 112.

Komenda Powiatowa Policji w Strzelinie jednocześnie informuje, że istnieje możliwość sprawdzenia stanu technicznego autobusu wynajętego, w związku z planowaną wycieczką.Kontrola może zostać wykonana przez policjantów tut. jednostki, jednak z pewnym uwarunkowaniem. Pisemna prośba o skontrolowanie autobusu powinna być złożona, z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem na adres Komendy Powiatowej Policji w Strzelinie ul. Wolności 15, lub za pośrednictwem faxu, nr 47 87 232 42, albo 47 87 232 28.

Aby zapewnić Państwu dokonanie sprawdzenia autobusu przez policjantów ustalamy zasady kontroli, które należy spełnić:
1. Pisemne zgłoszenie o planowanej wycieczce z podaniem informacji o dacie i godzinie przyjazdu autobusu z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem.

Informujemy również, że w szczególnych przypadkach kontrola stanu technicznego pojazdu przez Policję może być zgłoszona krótko przed wyjazdem autokaru, ale nie będzie gwarancji wysłania policjantów z uwagi na wykonywanie przez nich innych czynności służbowych.

Po wykonanej kontroli policjanci nie wydają żadnych zaświadczeń stwierdzających sprawność techniczną lub też niesprawność pojazdu sprawdzonego w sposób organoleptyczny.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy autobus poddawany jest badaniom technicznym wykonanym w okręgowej stacji kontroli pojazdów, częściej niż samochody osobowe. Szczegółowa kontrola autobusu wykonywana jest co 6 miesięcy. Pracodawca zobowiązany jest do tego, aby kierowca posiadał wymaganą dokumentację w związku z wykonywaniem transportu drogowego osób i rzeczy.

WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA (dostępny w KPP Strzelin lub w załączniku)

Osoba poszkodowana w kolizji drogowej (kierujący, pasażer i właściciel pojazdu) ma prawo wnioskować do tut. jednostki o wydanie zaświadczenia/notatki ze zdarzenia drogowego.
Warunki pozytywnego rozpatrzenia wniosku:

zdarzenie drogowe zostało wcześniej zgłoszone w KPP w Strzelinie i policjanci na jego miejscu wykonywali czynności służbowe oraz merytorycznie zakończone.

załączenie potwierdzenia wniesienia opłaty skarbowej w wys. 17 zł.

Opłatę za wydanie zaświadczenia/notatki w wys. 17 zł należy dokonać na podany rachunek:
63 9588 0004 0000 7780 2000 0050
Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie

TYTUŁEM: Opłata za wydanie notatki ze zdarzenia drogowego z dnia ...............…………..

Oryginał dowodu wpłaty (w wysokości 17 zł.) należy dołączyć do wniosku o wydanie w/w zaświadczenia/notatki
(* najpóźniej przy odbiorze zaświadczenia).
- podstawa prawna Ustawa z dn. 16 listopada 2006 r. o opłatach skarbowych Dz. U. z 2006 nr. 225, poz. 1635 z późniejszymi zmianami

Informujemy jednocześnie, że firma ubezpieczeniowa pojazdu sprawcy zdarzenia drogowego (zobowiązana do likwidacji szkody komunikacyjnej) otrzymuje powyższe zaświadczenie/notatkę bez uiszczania opłat.

 

Pliki do pobrania

  • 96.9 KB
    Wniosek o wydanie zaświadczenia
  • 27.19 KB
    WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA
Powrót na górę strony