Skargi i wnioski dotyczące działalności Policji
Prawo do powszechnego składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej.
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz. U. Nr 5 Poz. 46 z dnia 22.01.2002) w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą (art. 221 kpa).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 kpa).
O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna (art. 222 kpa).
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. W przypadku, gdy skargi i wnioski nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 5 i § 8. 1 przywołanego powyżej rozporządzenia).
W przypadku skarg zgłaszanych telefonicznie informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się w jednostce Policji lub przysłania skargi pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności zmierzające do wyjaśnienia podnoszonych zarzutów.
Komendant Powiatowy Policji w Strzelinie lub I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Strzelinie przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach 15: 30 - 17: 30.
Skargi oraz wnioski
dotyczące pracy Policji, można również przesyłać drogą elektroniczną w dowolnym formacie. Jednakże ich późniejsza weryfikacja odbywa się w sposób konwencjonalny w związku z czym konieczne może być osobiste stawiennictwo w Komendzie Powiatowej Policji w Strzelinie lub spotkanie z funkcjonariuszem tutejszej jednostki. SKARGI oraz WNIOSKI należy przesyłać na adres e-mail: komendant@strzelin.wr.policja.gov.pl
Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
Przyjęcia Interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00
telefon: 0 22 55 177 60, 0 22 55 178 11
centrala: 0 22 55 177 00
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego):
ul. Wierzbowa 5
50 - 056 Wrocław
sekretariat (+ 48) 71 34 691 15
fax (+ 48) 71 34 343 25
Przyjęcia interesantów:
telefon (+48) 71 34 691 00
poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
środa w godzinach od 10.00 do 17.00
Linki: strona główna RPO www.rpo.gov.pl
formularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/
Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich na adres:
Rzecznik Praw Obywatelskich
Aleja Solidarności 77
00-090 Warszawa
oraz do Pełnomocnika Terenowego we Wrocławiu (dla województw: dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego) na adres:
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu
ul. Wierzbowa 5
50-056 Wrocław
Pouczenie do skarg/wniosku lub petycji
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679/ z dnia 27 kwietnia 2016r. „ w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 94/46/WE ( ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) ( Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Strzelinie.
Kontakt:
ul. Wolności, 57-100 Strzelin.
Tel. 71 78 342 14 fax. 71 78 342 28 w godz. 7.30 – 15.30
Komendant Powiatowy Policji w Strzelinie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
Adres mailowy : iod.kpp@strzelin.wr.policja.gov.pl
Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu rozpatrzenia w celu rozpatrzenia
wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.
Pani/pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów kodeksu postępowania
administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. „w sprawie
organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków”.
Pani/pana dane osobowe:
-będą udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
-nie będą wykorzystywane w celu profilowania.
KPP w Strzelinie nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie
archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
Przysługuje Pani/Panu także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika to z przepisów
kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8
stycznia 2002r. „w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków”.
W przypadku nie podania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej/wniesionego
przez Panią /Pana skargi/wniosku.