Bieżące informacje

Dzwoni do Ciebie „pracownik” banku? Upewnij się że to nie jest oszust!

Data publikacji 21.03.2024

Strzelińscy policjanci prowadzą postępowanie dotyczące oszustwa popełnionego metodą „na pracownika banku”. Jak wstępnie ustalono do mieszkanki powiatu strzelińskiego zadzwonił oszust, który podając się za pracownika banku uzyskał nieautoryzowany dostęp do jej konta. Kobieta straciła 4 tysiące złotych.

Jak nie stać się ofiarą? Zawsze zachowaj czujność, nie działaj pochopnie. Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz, nie daj się zmanipulować. Jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś z banku, masz jakieś podejrzenia to natychmiast rozłącz się. Następnie skontaktuj się z bankiem, najlepiej osobiście udaj się do placówki bankowej lub natychmiast samodzielnie zadzwoń na infolinię swojego banku pod numer, który znajdziesz na stronie swojego banku. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.

asp. szt. Piotr Sołtysiak

Powrót na górę strony